Header Ads Widget

Jaga Diet Sewaktu Melancong


jaga diet
Banyakkan makan buah-buahan 
Duduk lama di dalam kenderaan serta berhenti makan di setiap perhentian akan menyebabkan diet anda jadi tidak betul. Jaga diet anda dan jauhi restoren-restoren fast food dari menu anda. Sebelum memulakan perjalanan, bawa banyak makanan yang sihat seperti buah-buahan, sayur-sayuran mentah dan sandwich. Jangan lupa air masak atau air mineral dan jauhkan seboleh-bolehnya air tin atau botol yang mengandungi gas dan gula yang berlebihan. 

Sekiranya anda bercuti dalam jangka waktu yang lama, pastikan anda tidak terlepas dari melakukan excersice sekurang-kurangnya sekali. Sekiranya anda menginap di homestay Kesidang di Bandar Melaka, anda boleh pergi berjogging di Pantai Klebang atau Taman Bandaran di Bukit Serindit. Anda juga boleh jogging atau melakukan brisk walk sepanjang River Cruise sambil menikmati keindahan di sepanjang Sungai Melaka. Jangan lupa bawa keluarga anda sekali supaya sama-sama dapat beriadah dan mengeratkan lagi  pehubungan sesama keluarga.

Anda juga lebih mudah untuk mengawal diet anda jika anda menyewa homestay yang menyediakan kemudahan memasak yang membolehkan anda memasak sendiri. Ini bukan sahaja menjimatkan wang tapi dapat membantu anda mengawal diet anda walaupun anda sedang bercuti bersama keluarga. Jangan sesekali abaikan diet anda walaupun anda sedang bercuti! Jaga diet anda untuk kehidupan yang lebih sihat.

Post a Comment

0 Comments